tiistaina, toukokuuta 31, 2005

Ulkonäköasioita

Mun meikkipussissa on tuote, jonka olen ostanut keväällä 1986. Se on Lumenen valkoinen luomiväri, Studio-sarjaa. Käytän sitä edelleen siihen samaan verkkaiseen tahtiin, joka on saanut sen säilymään näihin päiviin asti. Tuoreimmat hankinnat ovat kesältä 2002. Olen siis aika saamaton näissä ehostushankinnoissani.

Jokin aika sitten rupesin taas päivittäisehostajaksi. Sitä jatkui ehkä toista viikkoa. Sitten huomasin, että ympäristön kohtaaminen maski naamalla ei tuntunutkaan taas niin kauhean tärkeältä. Edelleen ehostan, jos olen menossa johonkin pientäkin juhlavuutta vaativan tilanteeseen, mutta muuten en jaksa vaivautua.

Japanittaret ovat keskimäärin hyvin huoliteltuja - täällä Tokiossa siis; muusta Japanista en tiedä mitään. Jos ruotsalaiset näyttivät huolitelluilta suomalaisiin verrattuna, niin japanilaiset lyövät svenssonitkin laudalta mennen tullen. Yhteneväinen piirre japanilaisessa ja ruotsalaisessa pukeutumisessa on se, että kaikki pyrkivät olemaan saman näköisiä keskenään. Suomessa ihmiset (ainakin ennen, kun vielä asuin siellä) saattoivat näyttää kukin luonaan aika omintakeisesti laittautuneelta ja silti se oli OK. Johtuukohan tämän mun kuva siitä, että opiskelin taidekoulussa?

Ei kommentteja: