keskiviikkona, helmikuuta 02, 2005

Heihoikulta

"Akala hei hoi kulta", toteaa Vimme. Tulkitsen tämän, että hän kertoo Aslakin laittaneen "Jätkänhumpan" soimaan meidän siellä ollessamme. Saattaa olla tottakin. Kyl me Finnhitsejä kuunneltiin. Millon ei kuunneltais?

Täällä on tänään kylmä ja olen väsynyt. Vimme monotti mua läpi yön, eikä uni jostain syystä ollut muutenkaan tavanomaisen sikeää.

Meinas tulla hounot housuun, kun näin aamupäivällä peilikuvani ruokakaupan hississä. Ehkä se oli jonkun muun todella uupuneen ihmisen naama, joka oli vain jäänyt peiliin. Niin varmaan olikin!

Parempi olla liikaa katsomatta peileihin.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulle kävi samoin tänä aamuna. Siis peiliin katsoessa. Ehkä asiaan vaikuttaa, että Reetta monotti mua yön ensi tunteina ja Aksu jatkoi tehtävää aamuyöstä. Olen erikseen ihmetellyt, että meillä on sentään 180 cm leveä sänky, niin Pekka nukkuu tyynesti 120 cm osuudella ja mä yritän pärjätä lopuilla. Ei siinä mitään, mutta kun nämä kaksi tyyppiä tuppaavat joskus änkeytymään mun kanssa samalle tyynylle, niin todellisuudessa mulle jää vain 15 cm:n osuus. Niin kuin viime yönä. Asiaa helpottaa edelleen se, että Reetta on potenut vesirokkoa sunnuntai-illasta ja eilen Aksulle nousi kuume. Eli vähäunisia öitä on takana (ja paljon). Me vuorotellaan Pekan kanssa töissä oloa. Tänään on mun vuoro. Mikä vuoro? En ole vielä kyennyt mihinkään tehokkaaseen tehtävään.

Niin ja Aksu on erikseen ihmetellyt moneen otteeseen serkkunsa leväkommenttia, kun siitä kerran mainitsin. Tätä ihmetystä säestää aidosti kummastunut ilme. Ehkä olet joskus nähnyt veljelläsi sellaisen ilmeen. On sama.

Liisa kirjoitti...

Toivottavasti lapset ovat toipuneet taudeistaan!
Meillä oli tänään vähän draamaa - käy ilmi tän päivän blogimerkinnästä. Ennen tikattavaksi menoa pistin Vimmelle ateriaksi lautasellisen riisiä, tonnikalaa ja kuivaa levää palasina. Kaveri veti annoksen napaansa ja sanoi "lisää levää". Annoin lisää levää. Levä meni nopeasti parempiin suihin ja sitten Vimme sanoi taas "lisää levää". Siinä vaiheessa piti jo lähtee klinikalle - mutta Aksulle siis jatkossakin riittää ihmettelemistä serkkunsa mieltymyksissä. Ties vaikka hän haluaisi joskus Vimmen inspiroimana maistaa levää itsekkin?
Tai sitten ei.