sunnuntaina, helmikuuta 27, 2005

Yksittäispakattu

Mä en millään totu tähän täkäläiseen tapaan ylipakata kaikki. Jos ostat keksipaketin, on joka keksi pakkauksen sisällä vielä yksittäispakattu. Jenkki-purkka tyylisessä purukumipakkauksessa on joka purkkatyyny omassa metallipaperissa. Tuskin tarvii edes mainita, että naisten intiimituotteet ovat myös tarkkaan yksittäispakattuja, ja kaupan kassa vilauttaa ne vauhdilla pieneen paperipussiin ja teippaa sen kiinni, ettei tarvi muiden nähdä, kuinka näitä häpeällisiä tuotteita ihminen on joutunut ostamaan. Lasten vaipat eivät ole kuitenkaan yksittäispakattuja. Yhtäkaikki, roskaa tulee valtavasti.

Syyksi epäilen tätä kosteaa ilman alaa. Mulle on kerrottu, että kesän kosteimpina ja kuumimpina kuukausina pyykit ei kuivu ulkona vaikka päällään seisois. Kaikki homehtuu ja mätänee. Ja Suomeen palaavat Japanissa viipyneet haistetaan heti homeen hajuisiksi. Luojan kiitos mulla on se silittämisestä nauttimisen perversio todella vahvana, niin että pystyn jotenkin edesauttamaan sitä, että vaatteet pysyvät jonkinlaisessa kunnossa. Ehkä mun pitäis yksittäispakata ne.

1 kommentti:

Liisa kirjoitti...

Silitys ei ole vaiva. Silitys on laatuaikaa. Pohjolassa asuessa silitin lakanatkin, vaikka käytössä oli myös hyvä mankeli. Mun mielestä se vaan on niin rauhoittavaa puuhaa, etten siitä luovu vaikka vaatekaapit olis pullollaan kosteutta imeviä tyynyjä.