sunnuntaina, huhtikuuta 23, 2006

Tihrutaan myyrää

Olen urakoinut läpi Jari Tervon "Myyrä"-kirjaa. Se on hyvin kirjoitettu ja asiat on esitetty varsin näppärin, usein erikseen ilahduttavinkin sanakääntein. Muttana lukuelämyksessä on se joka riviltä paksuna tihkuva testosteroni, joka saattaa tukehduttaa heikoimmat paikalle eksyneet.

Mä olen vuosien myötä rajoittunut entisestäni mielipiteissäni ja asenteissani. Perinteisesti miehiseksi uhoksi luettava esitystapa ja toiminta - vaikka parodioitunakin - väsyttää mun joka solua siinä määrin, että sitä on vaikea kestää. Tämä, ja moni muukin seikka elämässä, on pistänyt minut miettimään, että ehkä mun tehtäväni tässä elämässä olisikin ollut ryhtyä nunnaksi. Toisaalta, nyt on liian myöhäistä siihen toimeen, sillä ei ole maailmassa uskontoa, joka mut nunnakseen sais. Toinen vaihtoehto nunnaluostarihenkiseen ympäristöön pääsemiseksi olisi tehdä rikos ja joutua linnaan.

No, ehkä olis syytä vähän terästäytyä ja avartaa sitä tihruna vakioon pysyvää katsantokantaansa - olenhan toki maailmaan miestä saattamassa.

Ei kommentteja: